Monday

6.20 Väckarn lever om, sömndrucket trycker jag på snooze-knappen.

6.27 Ph undrar om jag tryckt på snooze eller om jag tänkte försova mig igen. Kontrar med kommentaren: -Men lugna ner dig Berit!

6.35 Har inget minne av det, men jag går den sedvanliga promenaden med Taiga. Vaknar plötsligt till när vi närmar oss dörren, kontrollerar att jag är påklädd. Ger henne frukost. Sen är fokus åter på mig.

7.00 Har jag sminkat, piffat, plattat och fluffat. Tryckt in två limpsmörgås med leverpastej och druckit en kopp te.

7.20 Skrattar åt Adam och Gry som är roliga i örat. Packar matlåda och förmiddagsfika. Dansar till Shakira med byxorna vid knäna.

7.35 Skuttar upp på hojjen, kommer fram till Socialtjänstens Hus. Entrar Fort Knox och första dagen på veckan har börjat.

JOBB JOBB JOBB JOBB, LUNCH, JOBB

13.15 Möte med chefen som kommer in på sin första semesterdag.

JOBB JOBB, får höra att jag låter gullig, JOBB JOBB, välkomnas hem till den ena med den tredje, JOBB JOBB

16.50 Kommer in genom dörren och ser paketet från Rapunzel, resten vet ni..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0