På Soc får inte männen kissa

Jag kom och tänka på en sak under morgonpromenaden, eller jag har väl uppmärksammat det ett tag. Det är nämligen så att på våningen jag sitter och arbetar på finns det två toaletter. En med en skylt på en dam, vilket antyder att det är en damtoalett. Den andra toaletten är större och på dörrskylten sitter någon i rullstol vilket antyder att den är till för rörelsehindrade.

Då undrar jag var männen ska ta vägen? Även om de verkar lite funktionsnedsatta stundtals, men dem har fortfarande ingen egen toalett. Det känns som diskriminering fast åt det andra hållet den här gången. Det är snarare lite payback time, om det nu får vara så?!

Fast jag ser ju att dem använder toaletten ändå. Så något vidare hot känns det inte som. Men hur tänkte man när dörrskyltar sattes upp? Varför inte bara ha en skylt där det står WC så att alla inte ska behöva ta på sig kjol för att klampa in och lätta på trycket?! Knepigt det där kan jag tycka..

Jag hade en teori om att Socialtjänsten är överrepresenterad av kvinnor, vilket den absolut är, men jag kan iaf räkna upp ca 10 män som arbetar på våningen, så dem måste ju få använda nån toalett. Mycket märkligt hur som helst.

Idag är det it-utbildning. Känns inte alls som att jag har lust med det, men jag får härda.

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha, ser du hur han riktigt gräver i näsan - USCH!!! Det är mycket näspetande, prutt och bajs just nu. Allt som har med det att göra är jättekul.

2010-06-15 @ 20:17:01
URL: http://embra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0