Sunday

10:15 Vaknar och lyfter på ena ögonlocket, hoppas på sol. Får erbjudande om frukost på sängen, men det är för sent för långdragna stunder utan vovv-gnäll, hunden är pinknödig.

10.30 Kliver upp, drar på mig nå trasor som ligger. Ramlar ut genom dörren och går den vanliga promenaden.

11.00 Frukost med Ph som dukat upp jättefint, bra början på dagen innan veckan börjar.

11.30 Ligger och slappar i soffan en stund. Välbehövligt. Trött som en gnu fast jag nyss sovit 8 timmar.

12.30 Traskar med foffan en liten sväng. Tar den nya gräsklipparen på en tur. Ph drar iväg med sin nya terrängcykel mot Hamptjärnsstugan.

14.00 Packar ner en termos med kaffe och drar ut till Hamptjärnsstugan för att möta upp min hurtbulle.

14.15 Fikar och ser ut över Umeå. Mycket mysigt ställe det där. Minns att jag festat där någon vinter. Kanske var det Beccys klass som partade?! Testade Phs cykel bland klippor och terräng, riktigt roligt med en bra cykel!

15.00 Är tillbaka i hemmet. Klipper resten av gräsmattan, trimmar kanter med den nya trimmern. Borstar Taiga så att det bara blir halva hunden kvar.

16.30 Tar foffan på en middagssväng. Mina armar har gett upp helt. Underarmarna är som gelé, är det trimmerns fel mån tro? Medan Ph lagar mat renbäddar jag sängen.

17.15 Äter middag, stekt kycklingfilé med ris och bea. Mycket gott! Bra matlåda för morgondagen.

17.45 Stökar bort middagen, tar en svängom med snabeldraken och rengör katternas toalett. Slänger mig sedan in i duschen helt utslut.

Har sedan duschen kokat kaffe och sitter nu med laptop i knäet, Ph spelar cowboy-spel på Xbox:en och det är lite som att titta på en film. Kanske för att jag är trött i både kropp och knopp. Snart är det en spännande fotbollsmatch som vi ska se på.. får se om jag ger upp tidigt ikväll. Kan nog bli en sudoku-maraton om min hjärna orkar något så avancerat.

Tummen upp för den här dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0