Favorit i repris

Jag undrar hur livet som heltidsarbetande kommer att se ut?! Med tanke på hur jag flänger på dagarna finns det nog ingen tid för ett jobb.. Oops!

8.00 Vaknade, drog på mig långfillingar och ut i solskenet med byrackan. Såklart med ytterkläder om det var någon som misstolkade..

9.40 Kuskade ner på stan och medverkade i ett seminarium om Jobbfinneri. Himla fiffigt upplägg faktiskt, har lärt mig en massa nytt!

12.00 Hemma igen och pratar med mamma för första gången på två veckor som äntligen anlänt till Arlanda.

12.40 Åker till pappas crib och hälsar på de sex små valparna som föddes inatt. Hur söta som helst med jätteroliga teckningar. Om det inte vore för att jag redan har hund och katter så skulle jag på en nanosekund kunna ta med mig en liten hem.. men nej. Det ska jag inte.

14.00 Pappa kommer tillbaka från stallet och vi fikar och tittar till de små liven med jämna mellanrum. Får även feedback om glasögonbågarna från både Majsan och Papsen.

15.00-15.40 Kör hem, tar ut Taiga på en promenad i solskenet och åker vidare mot Umeå City Airport.

16.00 Hämtar upp en mamma i pepparkaksfärg och med tunga väskor. Vi åker hem till henne och jag får mycket fina presenter, stora som små. Ett flertal sommarklänningar, ett par rosa Converse, ett par flip flops, hårband, scarves, väska, kramisar (salt och peppar-kar som kramas) och en solhatt.

18.00 Äter middag hos mormor och pratar om Thailand. Landet alla pratar om men som jag börjar avsky lite smått. Just för att alla varit där utom jag..

20.00 Skrattar så att tårarna rinner åt en sak mamma berättade om den gången vattnet tog slut på hotellet. Såg knappt något för alla tårar, inte bra när man kör bil. Vi överlevde.

21.00 Åter hemma hos Farmen och känner mig mer trött än något annat.

NU: Cougar town, det bästa på länge! En kopp te och lite choglaa..


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Fin header!

2010-03-31 @ 11:04:25
URL: http://mellstroom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0