GRAND FINALE!!

Dagen D!
Ikväll går finalen av stapeln och vi ser slutet av den Svenska cirkusen. Fast det är trots allt bara början på min favoritdel av året. EurovisionSongContest är ju egentligen det bästa med hela tjottaballongen enligt mig!

Det här är startordningen för kvällen.

1. Artist: Darin
Bidragets titel: You're Out Of My Life
Upphovsmän: Henrik Janson, Tony Nilsson

Min kommentar
(8 plats) Den här låten är alldeles för intetsägande för att nå några högre höjder i röstningen..

2. Artist: Pernilla Wahlgren
Bidragets titel: Jag vill om du vågar
Upphovsmän: Pontus Assarsson (text & musik), Daniel Barkman (text), Jörgen Ringqvist (text & musik)

Min kommentar

(7 plats) Men Pernilla.. kom igen! Det här är INTE okej. Lam låt med en avdankad artist. Hur trist som helst.

3.
Artist: Andreas Johnson
Bidragets titel: We Can Work It Out
Upphovsmän: Andreas Johnson, Bobby Ljunggren, Marcos Ubeda

Min kommentar

(6 plats) En bra låt som fastnar, men saknar det där lilla extra som knorrar till det.

4.
Artist: Timoteij
Bidragets titel: Kom
Upphovsmän: Niclas Arn, Gustav Eurén, Karl Eurén

Min kommentar
(Plats 3) Bra låt som snurrar runt länge i skallen, snygga tjejer men lite trist scenshow. En klockren schlager!


5. Artist: Peter Jöback
Bidragets titel: Hollow
Upphovsmän: Anders Hansson, Fredrik Kempe 

Min kommentar
(Plats 5) Bra men ändå inte bäst. En jättefin ballad bland många. Bättre än en nästsista plats som sist iaf.

6. Artist: Ola
Bidragets titel: Unstoppable
Upphovsmän: Alexander Kronlund, Hanif Sabzevari, Dimitri Stassos, Ola Svensson

Min kommentar
(9 plats) Den här låten har alla glömt bort vid det här laget. Natalie-grejen räcker inte längre.. sorry Ola, men du fick ju iaf vinna Körslaget.

7.
Artist: Jessica Andersson
Bidragets titel: I Did It For Love
Upphovsmän: Kristian Wejshag (text), Lars "Dille" Diedricson (musik)

Min kommentar
(10 plats) Den allra mest otippade finalisten av dem alla. Låten är hemsk och rösten gnällig.

8.
Artist: Salem Al Fakir
Bidragets titel: Keep On Walking
Upphovsmän: Salem Al Fakir

Min kommentar
(4 plats) Även om den här låten passar vissa så tror jag att merparten av tittarna ikväll inte har förstått Salems musik än. Men topp 5 iallafall.

9.
Artist: Anna Bergendahl
Bidragets titel: This Is My Life
Upphovsmän: Bobby Ljunggren (musik), Kristian Lagerström (text)

Min kommentar
(1 plats) Med Tracy Chapmans röst och en låt som kryper in under huden. EN självklar vinnare i mina ögon!

10.
Artist: Eric Saade
Bidragets titel: Manboy
Upphovsmän: Fredrik Kempe (text & musik), Peter Boström (musik)

Min kommentar

(2 plats) Söt kille som går hem hos de flesta, flicka, pojke, kvinna, man, mormor och farfar.. Låten sitter som en smäck men blir slagen på mållinjen av lilla söta Anna.


MIN TOPP 3
1. Anna Bergendahl - This is my life
2. Eric Saade - Manboy
3. Timoteij - Kom

Ska bli sjukt spännande!!


Kommentarer
Postat av: Isak

tror det är nära sanningen! :)

2010-03-13 @ 17:13:09
URL: http://myspace.com/isakjohansson
Postat av: djustd

God morgon! Tänkte bara önska dig en trevlig söndag! :)

2010-03-14 @ 10:47:43
URL: http://djustd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0