Schlagersjuk

Min förhandstippade topp 3 gick inte riktigt hem, men jag gick själv emot min redan förutspådda ordning så det var inte mer än rätt. Två av tre är ändå okej.

Så jag måste erkänna att jag röstade ett flertal gånger på det supersöta och talangfulle Salem al Fakir. Jag blev helt tagen av hans söta ansikte att jag inte kunde stå emot. Och när Björn entrade scenen blev det hundra gånger bättre. Så klockrent!

Han är väl värd en andraplats den där söta Salem! Måste nog erkänna att jag blev lite småkär också, och det är okej för Ph, jag har frågat.. eller njäe, han fick veta i efterhand, men han lät inte allt för upprörd.

När jag några minuter senare såg Rybak komma ut med fiolen blev jag lite kär igen.. jag tror att jag drabbats av schlagersjukan. Den där sjukan som gör att duktiga musikaliska män/pojkar med fina röster går rakt in i hjärtat och gör en alldeles pirrig.. den sjukan har drabbat mig. Som tur är måste jag vänta till Maj för att symtomen ska visa sig igen. Jag ska nog kunna hålla ut bara den där Salem inte är i rutan allt för ofta..

Så här sitter jag med pirr i kroppen och en ansiktsmask som gör att mina ansikte ser ut som döden och hindrar mig från att fånle. Det är nog medicinen.. Att inte fånle och lyssna på hjärndöd musik så som techno eller allmänt dålig dunkadunka.

Kommentarer
Postat av: NeMo

Salem e king! Kommer ihåg hans konsert jag var på i början när han kom med sin första låt.

Galet bra! Han är ett musikgeni :) och söt är ju bara förnamnet fast Ph är ju inte så dum han heller ;P

2010-03-14 @ 17:09:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0