7 av 10 rätt, igen..

Igår var jag helt matt. Vet inte om det berodde på besvikelsen att Sverige inte hamnade i finalen i Torsdags eller något annat?!

Jag tyckte inte att Annas framträdandet var lika slående i semifinalen som jag tyckte när hon vann här i Sverige, men jag tycker absolut att hon var värd en finalplats. Ukraina, och Cypern var riktiga ögonbrynshöjjare vid kuvertöppningen, Ukraina speciellt. Vilken flopp! Bättre än så var vi definitivt.

För er som helt har missat vilka som gick till final så kommer listan här. De länder med fet stil var länderna jag inte hade tippat som finalister..

1. Armenien
2. Israel
3. Danmark
4. Azerbadjan
5. Ukraina
6. Rumänien
7. Irland
8. Cypern
9. Georgien
10. Turkiet

Jag hade hellre sett att Sverige, Litauen och Schweiz fått delta i finalen.. Vid närmare eftertanke spelar det ingen roll att Schweiz inte gick till final, men att få stämpla in 10 av 10 är ju en liten dröm jag har.. ni förstår säkert?!

Ikväll är det den stora finalen och jag ska sitta som klistrad framför tv-rutan. Har nämligen bokat in ett diskussionsmöte med min handledare på nya jobbet angående Esc. Han ville höra mina resonemang om vinnaren och lite sånt. Roligt tycker jag eftersom att han är lite av en hårdrockskille. Ännu roligare är att han faktiskt kommer ihåg mitt engagemang från när jag gjorde min praktik på arbetsplatsen.

Glöm nu inte att uppvärmningen inför finalen börjar redan 20.00 på Svt1 och att finalen sätter igång 21.00 på samma kanal!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0