Hundens budord

Jag läste nyss om Maya, en hundtjej som blivit plågad av polisen och blivit tagen från sina valpar och dömd till döden. Hon är numera fri från alla misstankar om att vara farlig för allmänheten och på hennes sida hittade jag hundens budord.

Väldigt fina ord som ger iaf mig en extra tanke på hur vi ska behandla våra hundar..



Mitt liv varar bara ca 15 år.
Skild från dig betyder sorg för mig,
tänk på det när du skaffar mig.
Ge mig tid att förstå vad det
är du begär av mig.

Gör mig tillitsfull,
ty du är mitt hela liv.
Var inte arg på mig för
länge åt gången och
spärra inte in mig som straff.


Du har ditt arbete,
dina vänner och nöjen,
jag har bara dig.
Tala till mig även om
jag inte förstår dina ord.
Din stämma översätter allt.


Vet du att jag aldrig glömmer
hur man är mot mig.
Om du slår mig, tänk
då på att mina tänder
med lätthet kan krossa
din hand, men jag använder
inte min makt.


När du blir irriterad på mig
för att du själv har brått,
så tänk på att jag kanske
har ont i magen, kanske
låg för länge i solen eller
bara är trött och ledsen på allt.


Ge dig tid med mig när jag
blir gammal ty även du blir
gammal en dag. Var hos mig
när jag har det svårt ty allt
blir lättare för mig om jag har dig


Jag älskar dig


//Din Hund


Jag grät självklart ut en mindre sjö när jag läste det här eftersom att jag uppenbarligen blivit i det blödigaste laget på sistone. Taiga tittade på mig som om jag var skvatt galen när jag snörvlade och snorade, men vi fick en mysig stund på mattan under bordet med många kramar iaf och det var det värt!


Kommentarer
Postat av: NeMo

näe nu får du sluta skriva sånt utan att varna, tårarna rinner. jaha då har man haft en good cry för idag då!

2010-05-13 @ 12:55:52
Postat av: Jenny

Naaaaw...vad fint!

2010-05-13 @ 19:02:50
URL: http://www.worldofjenny.blogspot.com
Postat av: catharina

den är otroligt fin :)

2010-05-14 @ 10:48:47
URL: http://catharinaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0