Khanya of Africa

Har just ringt och bokat in en helkroppsbehandling på Face. Fick tid redan på Onsdag och då ska kroppen skrubbas med olja och hett salt med massage, ansiktet ska få lermask och till det ska det vara någon slags maracas ceremoni för att lugna auran och ge mig skydd. Låter ju helsnurrigt, men jag håller en tumme att det kommer vara gudomligt skönt. I ca 90 minuter ska jag få ligga och njuta.

Här är förklaringen på behandlingen Khanya of Africa

En energigivande helhetsbehandling där inspiration har hämtats från 3 olika Afrikanska stammar. Behandlingen inleds med en bodypeeling bestående av varm olja och hett salt som appliceras enligt vissa mönster för att slapa harmoni och ge skydd. En helkroppsmassage med varm Marulaolja stimulerar livsenergi, ger klarsynthet och fokus samt inre balans. I samband med massagen görs en maraccas-ceremoni som stimulerar auran och ger skydd, allt enligt de Afrikanska riterna. Ansiktet stimuleras av en mask med mineralrik lera som vitaliserar huden och till sist en dränerande ansiktsmassage.

Fick ett presentkort av pappa med fru i julklapp då det även ingick en ansiktsbehandling som jag redan har utnyttjat. Då fick jag rekommendationen att göra den här behandlingen i Maj då man får en ny och fräsch hud att sätta fast solbrännan på. Nu hoppas jag att den lilla färg jag redan fått ska stanna kvar och att jag sen bara ska kunna lägga till ytterligare brunfärg.

Åh kan det inte bara bli Onsdag nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0