Shear Genius gone wild

Medan jag och Taiga delade på resterna av sockerkakan som Ph bakade igår tittade vi lite på frisörsåpan Shear Genius. Jag blev så inspirerad av alla saxar att jag grabbade tag i min garnsax och började trimma Taiga. Hennes ansiktspäls har blivit lite för fluffig och ostyrig på senaste tiden och hon var i behov av en ny look.

Jag kanske skulle gå en hundtrimningskurs, jag har nog lite anlag trots allt. Taiga blev som en helt ny hund. Lite mindre fluff i fejjan och hon ser helt plötsligt ut som en 3-åring igen. Hon var väldigt medgörlig och protesterade inte alls mot mattes galna saxäventyr.

Nu ligger saxen i säkert förvar igen så att mitt eget hår inte faller offer för mina plötsliga påhitt. Igår hamnade jag framför spegeln med min pincett. Har sett en massa tutorials för hur man noppar ögonbrynen och under tiden jag varit sjuk har dem haft tid att växa till sig lagom för en riktig omgång. Men när jag var färdig gillade jag inte alls resultatet. Va fan! Dem ser ju inte alls likadana ut även fast jag gjorde exakt som man ska och nu verkar det som om jag måste bli sjuk igen för att kunna göra om det vänstra. Vad göra?

Jag är inget Shear Genius, det är då en sak som är säker. Jag får hålla mig till hundtrimning..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0