Vem är jag?

Idag besökte jag Ersis en sväng och när herren i huset får syn på mig hejjar han lite snabbt. Jag reagerar inte först, men sen hajjar han till och inser att han inte känt igen mig. Lite senare ikväll kom hans son över och samma sak händer. Ingen av dem kunde direkt säga att det var jag. Jag vet inte om det var solbrännan eller glasögonen som vilseledde dem?!

Jag har alltså fått hem mina nya glasögon för några veckor sedan och skaffat mig en solbränna på överkroppen. Mina ben är lika vita som förr och verkar inte ha förmågan att ta till sig UV-strålar och med mina svaga pigment så verkar det vara lönlöst. Får ta till någon gammal brun utan sol för att se någorlunda hyfsad ut med kjol. Känns roligt att äntligen kunna se brun ut. Jag brukar alltid vara personen som aldrig blir brun. Eller jag blir lite brun, men aldrig så att någon lägger märke till det.

Fick en supergod grillmiddag som jag och de yngre bröderna skakade ihop ikväll. Nu är jag hemma i härligheten igen. Basilikan i fönstret växer så det knakar och jag älskar att se dem bli större och större. Det är något jag aldrig lyckats med förut. Hoppas bara att jag inte glömmer bort dem när jag börjat jobba och fokuserar på annat än hemmet.

Just det, fick ett mail från chefen där hon undrade om jag hade möjligheten att börja jobba 1 Juni istället för den 7:e. Självklart vill jag jobba den där extra veckan för att få ut maximal lön och en veckas extra erfarenhet.

Så Isak, nu är bloggen uppdaterad och jag lovar att jag ska bli bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0