Bland kultureliten

Vi har tagit oss en riktigt kulturrik dag idag. Vi bestämde oss för att besöka Gammlia och kolla in bildmuséet och det andra gamla grejerna man kollade på i skolan. Om ni minns?!

Bildmuséet var ingen höjdare, vi fattade inte så mycket av konsten. En massa bildäck och några stegar. Kanske inte konst enligt min mening. Då kan halva vinden hos mig lika gärna vara ett galleri..

Men en ny avdelning hittade vi, två trappor upp som hette Umeå - då och nu. Ett rum med foton och saker från 40-80 talet. De andra besökarna som gick runt där hade nog levt under alla dessa decennier och vi kunde höra hur de pratade minnen om hur det var förr i tiden. Det var allt från gamla foton, hur Umeå såg ut, en frisörsalong, ett kafé från 40-50 tal till musikrum. Helt klart besöksvärt!

Jag passade på att krypa in i en tunnel där man kunde se hur Umeå ser ut under marken och vattenytan. Den var väl egentligen för barn, men eftersom att jag kunde åla mig igenom tunnlarna så passade jag på. Man vet aldrig, en vacker dag har man väl artros, puckelrygg och går med rollator. Då skulle jag nog ångra att jag aldrig fick se Umeå under jord.

Så har ni tråkigt en eftermiddag ska ni absolut besöka den där lilla utställningen, ta med er farmor/mormor/farfar/morfar för att ge dem en trip down memory-lane!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Heeej!



Så spännande med museum! Jag var där för inte så länge sen och då var det riktigt kasst! Men då kanske man ska ta sig en titt framöver. Vi har varit i Siem Reap i 2 dagar och njutit av Angkor Wat. Där trivdes vi väldigt bra kan jag lova.



Annars så åker vi till Bangkok imorgon och jag ska shoppa!

Hoppas allt är bra med dig! Saknar dig!



Kram

2010-11-28 @ 16:23:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0