Veckans första

Jag tog mod till mig och gick en promenad idag. Jag vet inte hur långt det är till Preem från mitt hus, men den sträckan fram och tillbaka var nog för att mina händer och mitt knä inte skulle orka mer. Fick ta pauser efter några steg eftersom att kryckorna gör att händerna blir helt röda och svullna. Men hem kom jag och nu avnjuter jag en kopp kaffe i soffan.

I övrigt har mitt liv förvandlats till det mest tråkiga i historien. Jag känner mig instängd och isolerad, jag måste kanske ansöka om färdtjänst och hjälp av hemtjänst med Socialt stöd. Det blir ju fruktansvärt långtråkigt att sitta på arslet hela dagarna. Mitt enda nöje är att se på kattcirkusen här hemma, dem är som galna i sängen som numera står i vardagsrummet. Att krypa under bäddmadrassen och gömma sig för den andra verkar vara det lustigaste dem kan komma på. Börjar misstänka att det finns en blandning av mullvad i Alfons. Alice är däremot mer intresserad av att få sig ett skjut. Hon måste ha fastnat i sitt löp för hon knorrar och åmar sig mest hela dagarna.

Sterilisering nästa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0