En riktig plockare

Mattes lilla Taiga i skogen gick,
med rosor på kinden och solsken i blick,
läpparna blå utav bär äro blå
-Bara jag slapp att härifrån gå!

Vi har en riktig liten blåbärsvarg. Hon plockar blåbär perfekt från riset och väljer ut de största och mumsigaste. Idag vid middagspromenaden hittade vi ett ställe i gammliaskogen som bara lyste blått. Taiga blev helt till sig i trasorna och åt som om livet stod på spel. Jag förbannade mig själv för att inte ha med mig telefonen så jag kunde ha tagit ett foto eller filmat.

På grund av outredd anledning så har fröken blåbär vid olika tillfällen börjat läcka urin. Det hände ikväll så vi bestämde oss för att ta en promenad med henne för att förhindra eventuella läckage. Vi gick med bestämda steg mot blåbärsstället och när vi kom fram började hon genast att äta. Vi plockade under tiden hon åt och gav henne nävar fulla med det blåa guldet. Gissa om hon njöt?!

Det var underbart skönt ute för en kvällspromenad. Knappt några motionärer, bara vi, massa blåbär och myggen. Så ännu en gång fick jag ångra att jag inte tog telefonen..

Note to self: Ta med telefonen överallt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0