Älskade mormor!

Mormor huserar på annan adress. Hon kallar det en riktig oas. Det är otroligt vackert med en utsikt utan dess like.

På Lördag bjuder hon oss på middag som andra får laga. Det är rätta takter.

Jag fick även provköra hennes nya Cadillac (rollatorn, stavas inte som det låter med u - det är sånt man lär sig när man jobbar med sånt jag gör). Hon har definitivt inget körkort på den där karetan, men min mormor är en kul typ och bryr sig inte nämnvärt om vare sig körkort eller annat.

Idag fick hon mig dessutom att skratta så tårarna rann. Hon har humor den där tanten!

Imorgon är det midsommarafton, då blir det middag hos svärisarna i Obbola. Kanske lite kortspel och nåt litet vinglas. Vi får se vad som bjuds helt enkelt.. Nu ska fröken tröttmössa tassa ut i regnet och sen dyka ner under täcket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0