Andra Chansen i Sundsvall


Idag åker jag och R till Nordic Arena i Sundsvall för att kolla in Andra Chansens bidrag på genrepet kl 19.00.
Vi ska köpa souvernier och gotta oss i schlagerglamouren som Mello faktiskt innebär. Sen sover vi en natt på hotell för att attackera IKEA tidigt imorgonbitti. Jag har skrivit inköpslista och fått fria händer i färgval och annat för lägenheten, I'm in heaven!

Jag kommer självklart att fota hela dagens och kvällens bravader så ett bildinlägg ska jag nog orka med på Lördagskvällen. Håll utkik!

Men eftersom att jag känner viss osäkerhet inför om jag kommer att hinna (läs: orka) skriva om andra chansens bidrag så kör jag en liten snabbgenomgång om vilka som kommer att duellera och vilka jag tror kommer att ta sig vidare.

Första duellen: Jenny Silver vs Love Generation

Jag tror absolut att tjejerna i Love Generation tar hem den här duellen med lätthet. Dem dansar snyggt och har en låt man snabbt sjunger med i. Jag blir förvånad om Silver går vidare..

Andra duellen: Loreen vs Sara Varga

Det här blir en hård kamp. De är två helt olika musikgenrer och båda låtarna är bra. Jag tror däremot att Sara Varga tar hem segern då hennes låt står ut en del och har en bra text.



Vinnarna i de två första duellerna kommer sedan att duellera mot varandra vilket skulle innebära att Love Generation möter Sara Varga. I den duellen tror jag tyvärr att Sara Varga får stå tillbaka för de fyra färgstarka brudarna i Love Generation.

Så första finalisten från Andra Chansen blir enligt mig Love Generation.



Tredje duellen: The Moniker vs Linda Pritchard

Ytterligare en hård duell mellan två helt olika musikstilar. Men med lite tur kan nog The Moniker ta sig vidare om inte Linda har en lite mer genomskinlig klänning den här gången och gränslar scenen lite mer.. det kan ge röster, vem vet?!

Fjärde duellen:
Shirley's angels vs Pernilla Andersson

Med ingen som helst tvekan vill jag påstå att Shirley's angels tar hem segern i den sista duellen. Pernillas låt har ingen hört sedan första deltävlingen och jag kan knappt minnas hur den gick.
Shirley's angels tar hem segern!



Sista duellen som ger andra finalplatsen går alltså mellan The Moniker och Shirley's angels.
I den här duellen misstänker jag att Shirley's angels tar sig ända till final. Och då vet jag åtminstone en person som skulle jubla. The Moniker har en lite för flummig och glattig låt för att gå hem hos alla.



Om jag nu prickat alldeles rätt förutsatt att ingen gör bort sig totalt så går Love Generation och Shirley's angels till final. Men som tidigare tippat kan jag självklart ha helt fel då både stolpskott och vanliga kletis och pletis får rösta.

Tänk om jag ändå fick bestämma allt i den här tävlingen.. ja jävlar va bra det skulle bli!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0