Utflykten med en ynka brist

Vi hade bestämt oss för att kuska iväg till Hamptjärnsstugan idag för att njuta av vädret och den vackra naturen. Naturen fick vi, men vädret sken med sin frånvaro. När vi åkte iväg sken solen och det var riktigt varmt. Så snart vi började närma oss försvann solen och med den förlusten kom kylan.


Någon fler än jag som tycker att flaggstången ser sned ut?!


Vi var inte ensamma där uppe, det åktes pulka, skrana och stjärtlapp för hela slanten. Barnen och de vuxna skrek som stuckna i dalen nedanför där vi satt. Backen för de lite äldre barnen såg dessutom livsfarlig ut. Ville inte ens tänka tanken på att kravla sig upp för den där branten.


Mina älsklingar på en iskall sten

Vi placerade oss på en sten och fikade det vi hade med oss. När kylan kröp innanför kläderna hade vi suttit där i ca 20 minuter, om ens det. Då var utflykten över.

Vi hade sedan bestämt oss för att åka med lite skräp till återvinningen. Så vi tömde hela snicken på skräp och åkte iväg. Tog även med min vardagsrumsmatta och ett par gardiner för att piffa till Berghemmet lite. Göra det lite mer Angelikt.

Ikväll ska jag iväg och köra Body Balance, längesen sist. Minns knappt. Men det klarnar nog när jag väl är där.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0