Inför ESC del 4

Den fjärde och sista delen av Inför ESC är ikväll. Det är nu vi får lyssna på de sex sista bidragen i semifinal 2 men även på de fem länderna som redan är klara för final.

Anledningen till varför det inte bara är det vinnande landet som är klar för final är för att dessa länder bidrar med mest finansiella bidrag och är avgörande för det fortsatta tävlandet i framtiden.

Som tidigare ger jag bidragen Änglar.

Ä - Fullkomligt uselt
ÄÄ - Dålig och ointressant
ÄÄÄ - Varken bra eller dålig
ÄÄÄÄ - Bra som gärna får gå vidare till Final
ÄÄÄÄÄ - Superbra, borde få en topplacering!


Nuuuu Köööör vi!


Irland

Miamh Kavanagh - It's for you

Ännu en powerballad. Tjejen kan sjunga och låten har ett titanic sound.
Med en bra scenshow kan rysningarna komma som ett brev på posten.

Betyg: ÄÄÄÄ


Bulgarien

Miro - Angel sin ti

Ballad goes eurotechnopop mitt i smeten nånstans. Om jag hade förstått språket kanske jag hade blivit mer berörd. Nu, not so much. Stör mig lite på att "Ohh oh ooohh":et aldrig tar slut.

Betyg: ÄÄÄ


Cypern

Jon & The Islanders - Life looks better in spring

Typisk radiodänga som man aldrig kan sätta fingret på. Refrängen och versen smälter ihop och hela låten känns bara outhärdlig. Inget jag vill lyssna på mer än en gång.

Betyg: ÄÄ


Kroatien

Feminnem - Lako je sve

Tre vackra kvinnor som har begåvats med konsten att sjunga. Kroatien ska vara stolta. En underlig början till en hyfsad låt. Videon får mig inte att vilja fortsätta lyssna, men på scen vet man ju aldrig.

Betyg: ÄÄÄ


Georgien

Sopho Nizharadze - Shine

Bra ballad, snygg artist, ytterligare en bra show så finns en finalplats framöver..

Betyg: ÄÄÄÄ


Turkiet

MaNga - We could be the same

När man har ett favoritland så väntar man ivrigt på att få höra det speciella soundet. Det här är mitt land som jag alltid har gillat. I år känner jag mig lurad, förnedrad och uttråkad. Total flopp!

Betyg:ÄÄ


Länderna som är i finalen som går av stapeln 29 Maj.
Blir spännande att se vilka som hamnar där..

2. Spanien

Daniel Diges - Algo pequeñito

Ett annorlunda bidrag till skillnad från alla trötta ballader. Lite väl upprepande men ändå något man kan tralla med i som en mellanakt. Hoppas bara att cirkustemat i videon följer med till Finalen.

Betyg: ÄÄÄÄ


3. Norge

Didrik Solli Tangen - My heart is yours

Vilken vaggvisa. Somnade nästan under låten.
Tråkig och alldeles för långsam..

Betyg: ÄÄ


12. Storbritannien

Josh - That sounds good to me

Svag röst på pojkstackarn, vad tänkte dem egentligen?! Lite väl porriga dansare kanske för den lilla artisten. Stämmer liksom inte på nåt vis. Jisses!

Betyg: ÄÄ


18. Frankrike

Jessy Matador - Alllez Olla Olé

Klubbmusik, texten måste ha kommit bort på något vis. Den finns knappt.
Förstår inte om Frankrike riktigt förstått vad det här är för tävling. Förra året skickade dem en gammal tant och nu det här.. skandal!

Betyg: ÄÄÄ


22. Tyskland

Lena Meyer Landrut - Satellite

Trevlig låt med en sprallig Amy McDonald-tjej. Lite underligt uttal men ändå något att sjunga med i och det söver en definitivt inte.

Betyg: ÄÄÄÄ



Sådär då var alla bidragen lyssnade på och jag måste säga att jag är sjukt besviken på årets ESC. Jag kan inte se en enda vinnare förutom Sverige. Men numera röstar de flesta taktiskt så det känns lite som en lottdragning ändå. Men roligt har det varit, nu är det bara att räkna dagarna tills det sätter igång på riktigt!

Har ni någon favorit?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0