Det där med jeans

Igår var jag som sagt in på Lindex där jag hört att ett par byxor skulle finnas för mina ben. Jag provade den minsta storleken som fanns vilket var 36 och dem satt hyfsat på benen, men jag måste nog skaffa lite mer hull om dem ska sitta kvar på arslet. Dem satt väldans pösigt.

Jag tog med mig besvikelsen in till HM där det knappt fanns några jeans alls som passade fröken ifråga. Dem kanske skulle sitta bra, men alla modeller såg underliga ut redan i hyllan. Färgerna såg konstiga ut och var inte alls vad jag sökte. Vidare hamnade jag på MQ och Vero Moda där det var samma visa. Alla jeansmodeller och färger var mörka eller hade en konstig tvätt, sen fanns det inte ett enda par med rätt storlek.

Jag övervägde nästan att återvända in på Maxi Stormarknad för att kolla deras jeansmodeller, men där tog det stopp i huvet. Jag får helt enkelt börja använda kjol oavsett väder och vind.

Det kanske är mina ben och arsle det är fel på men det krävs tydligen lite jobb för att hitta ett par jeans i samma klass som dem jag numera bara kan titta på. Det känns i hjärtat när jag tänker på att jag måste slänga dem.

Var finns jeans som passar alla rumpor?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0