Ensam med virknål i hand

Det blev fredagstacos till middag. Längesen jag åt det så jag flirtade till mig en god middag.

Annars har dagen gått ofantligt snabbt. Förmiddagen bara svishade förbi och helt plötsligt kände jag ett sug efter något chokladigt. Så jag gjorde en kladdkakesmet och gjorde stora kladdkakemuffins. Var tvungen att ätas med sked, med knaprig yta och mjukt innanmäte fick man gräva sig in mot den gottigaste.

Nu ligger jag utspänd i soffan med Ph utflugen till någon födelsedagsfirande vän. Skönt med en lugn hemmakväll med virkning på schemat. Hade tänkt bli klar med mitt presentprojekt så att jag kan få besöka den utökade familjen på Ålidhem med gott samvete.

Imorgon hade vi planerat att fixa en massa med huset och packa upp kartongerna och eventuellt åka och titta på en ny tv-möbel. Men planerna blev ändrade då Phs chef ringde i panik och ville att han skulle jobba. Och då passade han såklart på att tacka ja efter att ha okejat det med mig.

Nu hugger jag tag i virknålen och passar på att önska er en trevlig fredagskväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0