Snuttlyssnare


Har sett fram emot den här dagen sedan förra veckan, då jag kan i lugn och ro städa köket och lyssna på enminutssnuttarna inför morgondagens delfinal i Götlaborg. Och det blev precis lika rofyllt som jag tänkt mig.

Började med att städa bort lite på köksbänken och rensa lite grejer ur kylen innan Annica Lantz satte igång. Fick enormt mycket gjort. Hann till och med att diska hyllorna i kylskåpet som hade sett sina bättre dagar. Fy vad snuskigt det är där inne ibland.

Idag hade hon besök av landshövdingar som skulle ge betyg på snuttarna. Jag och landshövdingarna hade inte riktigt samma smak. Vill ni också lyssna på bidragen gör ni det HÄR!

Alcazar - Headlines
Ja det här är utan tvekan en finallåt som vi får lyssna på. Sen har jag tjuvkikat lite på hur deras scen kommer att se ut - Ascool!! Nu väntar vi bara på dansshowen sen är det klappat och klart för Globen! Jag dansar med diskborsten mot ansiktet som den värsta schlagernörden när jag lyssnar. Jag längtar till den dagen jag får stå på Schlagerklubbens dansgolv och skaka rumpa till den här.

Johannes Bah Kuhnke - Tonight
Nä men nej, det här vara bara helt urtrist. Någon typ av powerballad som inte alls gör något märkbart intryck i min schlagersjäl. Nu när jag skulle skriva om bidraget hade jag redan glömt bort vad jag tyckte. Det bådar inte gott för Lördagen.. sorry Bah!

Elin Lanto - Doctor Doctor
Hon är uppenbarligen sjuk, hon behöver medicin och tjatar som en rabiessmittad gnällkatt. Det krävs en sjuhelsikkes scenshow för att det här ska ge någon utdelning för fröken Lanto enligt min regelbok. Kan eventuellt tänkas gå till andra chansen. Men jag har haft fel förut..

Erik Linder - Hur kan jag tro på kärlek
Åh så tråkigt, en sån där ballad som görs för pensionärsradion. Personen som tyckte att den här låten kunde ha chans att vinna måste nog ta kontakt med Fröken Lanto och ta reda på telefonnumret till den där Doctor doctorn.. Nä, den här låten är glömd innan den ens är slut. Skitråkig!

Getty Domein - Yeba
Jag gillar språket han sjunger på och melodin är svängig. Synd bara att Afrika inte är med i Eurovision då hade vi nog fått en massa poäng. Tyvärr räcker nog inte gunget eller svänget i låten för en fortsatt tävlan. Men roligt med lite ombyte, det förnöjer sägs det..

Timoteij - Kom
Fyra söta gymnasietjejer som bidrar med något som kan bli en riktig schlagerdänga. Det svänger och kan eventuellt hänga med till Andra chansen i Örebro. Jag hoppas att töserna nöjer sig med den placeringen. Ett plus är att jag fortfarande kan nynna på melodin, det bådar gott!

Darin - You're out of my life
Smäktande powerballad av allas våran Darin. Hjärta och smärta, men han får det att funka. Den där söta killen kan väl få vilken ihoptorkad nucka som helst att börja svänga på höfterna eller iaf vifta med en tändare.. Så ja, det blir en finalplats för Darin!

Crucified Barbara - Heaven or Hell
Rockballad framförd av rockbrudar och jag misstänker att det kommer att bli liknande hysteri som förra året när HEAT gjorde succé. Så jag tippar på en Andra chans för dem här hårdhudade brudsen.

Slutsatserna jag kan ge lite snabbt är då att Alcazar och Darin går till final, precis som jag förutspått tidigare när jag bara såg deltagarna samt att till Andra chansen går Timoteij och Crucified Barbara. Vill samtidigt reservera mig för att Elin Lanto tyvärr kan ta sig vidare, men vi får se imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0