Andra Chansen

Som de flesta vet är det Melodifestivalens Andra Chansen ikväll. Alla låtar till finalen är framtagna utom två som ska koras ikväll. Så här ser startfältet ut:

Duell nr 1
Pain of Salvation – ”Road Salt”
Pernilla Wahlgren – ”Jag vill om du vågar”

Från det här startfältet kan bara Pernilla gå till nästa duell, något annat vore en megaskräll! Även fast jag inte tycker om låten så mycket så gillar jag den mer än Road Salt, så fruktansvärt att behöva lyssna på skräpet en gång till!

Duell nr 2

Pauline – ”Sucker For Love” (Joker)
Crucified Barbara – ”Heaven Or Hell”

Den här duellen kan gå lite hur som helst, men jag tror och hoppas på att Pauline tar hem duellen med sin svängiga Sucker for love. Den där tjejrocken sparar vi till andra att lyssna på..

Duell nr 3
Kalle Moraeus & Orsa Spelmän – ”Underbart”
NEO – ”Human Frontier”

När folkmusik ställs mot modern pop á la Mika-sound så borde med största sannolikhet NEO gå vidare till nästa duell. Det är iaf vad jag hoppas och tror på.

Duell nr 4
Alcazar – ”Headlines”
Jessica Andersson – ”I Did It For Love”

All cred till Jessica för att hon ställer upp, men sorry tjejen. Den här gången blir det platt fall. Alcazar tar hem duellen! Något annat vore katastrof!


 

Så i min lilla fantasivärld får Pernilla Wahlgren möta Pauline i nästa duell och NEO ställs mot Alcazar. Vilket i sin tur leder till att Pauline och Alcazar går till finalen i Globen nästa Lördag.

Vilka vill ni se som finalister ikväll?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0