Denna jävla snö!

Ursäkta mig, men ni vet hur jag varje år lovordar snön. Mysigt, trevligt och tända ljus. Fram tills att jag är spyless på att skotta och mer eller mindre svär, gråter och skriker varje dag jag måste skyffla undan massorna som fallit.

I år ska jag i förväg förbanna varenda snöflinga som lägger sig i min och skovelns väg. En snöslunga kostar 18 tusen spänn. Det kan vara en bra investering med tanke på mitt humör och min omgivning.

Jag har just skottat hela uppfarten på snö och jag gillade inte en enda sekund av upplevelsen. Som tur var kom grannen till undsättning med sin baota-traktor och skottade halva uppfarten åt mig. Tack för den!

Jag och P har käkat lunch på Droskan idag, tanken var att gå till Klara Måltid och köpa hem nåt, men aptiten försvann så fort jag stövlade in i lokalen. Oaptitligt är ordet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0