Snabba puckar

26/9 Lördag - ramlar med cykeln, åker till akuten med snedvridet knä

4/10 Måndag - 8.30 Återbesök på Ortopedmottagningen - konstateras att MR måste göras och eventuellt ingrepp.

4/10 Måndag - 19.30 Magnetröntgen.

5/10 Tisdag - 14.00 Får svar från Magnetröntgen. Främre korsbandet är av och ena menisken är trasig, Bakercysta och lite andra trasigheter i knät. 

6/10 Onsdag-

7.30 Kommer in på Anestesiavdelningen för att anmäla för operation av knät
7.40 Får prata med läkare och narkosläkare om ingreppet.
7.50 Får byta om och lägga mig i sängen, ta lite smärtstillande och lugnande
8.00 Rullas in på operationssalen, hälsar på en massa människor med fula gröna mössor. Blundar och minns sedan inte mer.
...

10.30 Vaknar med en syrgasslang intryck i näsan, jävligt obekvämt!
10.45 Får komma till min säng där Maisan väntar som stöd. Får en rostad macka med ost och marmelad och te. Sjukt gott! Ligger kvar ett tag, sen kommer Dr Sundqvist och berättar om vad som gjorts.
12.45 Byter om till mina privata kläder, åker hem.

Det är nu det jävliga har börjat. Fy fan vad ont man kan ha!

Kommentarer
Postat av: Maisan

Det är segt att ha ont, men nu blir det bättre dag för dag. Du vet det är genom prövning som man växer. Så min vän, nu växer du :)

2010-10-08 @ 21:47:49
Postat av: Emma

Stackars dig! Hoppas du blir återställd snabbt. KRAM

2010-10-09 @ 21:24:04
URL: http://embra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0