Dag 1

Första dygnet har passerat. Peter åkte till Göteborg igår för att semestra och se The Big 4 på Söndag. Tråkigt för mig, roligt för honom. Det är underligt hur man kan sakna någon efter 24 timmar då man klarat sig utan personen i 27 år.

Man tycker att en vecka är en fis i rymden, men just nu känns det som evigheter. Saken blir inte bättre av att den här dagen har varit den tråkigaste på hela året. Inget roligt på tv och ingen att hänga med. Antingen är folk bortresta eller upptagna med annat. Jag och Taiga har bara suttit och fördrivit tiden med ingenting. Hon har iofs legat under sängen mestadel av dagen och där har jag ingen lust att vara. Trångt, hårt underlag och mörkt..

Till middag blev det en LCHF-variant med lax och god sås med lite grönt. Efterrätten gick inte i samma anda men var god som tusan. Köpte en glasstopping igår med saltlakritssmak. Det roliga med toppingen var att den stelnade efter den legat på glassen i 20 sekunder. Smakade precis som Lakritspuck fast när toppingen var slut och bara glass var kvar kunde jag hälla på lite till. Mums! Ett tips för er som gillar saltlakrits. Toppingen finns i välsorterade butiker som t.ex. Ica Maxi.

Ikväll funderar jag på att kanske se en av filmerna som följde med hem igår. En film med JLo, en sån där romantisk komedi som passar bra om man vill skratta lite lätt och bara slötitta. Filmen heter The Back-up Plan. Knappast Oscarsnominerad..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Håll ut vännen :) En vecka går fortare än vad man tror! Säger hon som vet ;)

2011-07-02 @ 20:16:10
Postat av: fia

Men så är det så fint när han är tillbaka! Brukar sakna Per så jag går av när han är borta, men tror någonstans att det är lite nyttigt att sakna sådär även

2011-07-03 @ 16:29:15
URL: http://www.nowatlastiknow.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0