Första tabben

Ajjabajja!

Gjorde min första tabbe idag på ett hembesök. Det bjöds på kaffe med goda kanelbullar och utan att reflektera över min nya livsstil så hugger jag tag i en. När jag ätit upp bullen kommer jag på mig själv och fick behärska mig från att skrika rakt ut och spotta ut smulorna.

När vi är redo att åka tillbaka till kontoret får jag äntligen häva ur mig att jag inte skulle ha ätit en bulle, fy skäms! Nu blir det att trycka i sig fett för att väga upp denna hemska lilla vetebulle. Så himla klantigt.

Men till min tröst så är det som sagt första riktiga dagen och min hjärna har ännu inte ställt in sig på att säga blankt nej till sånna saker.

1 smäll på fingrarna till mig.. nu har jag iaf sagt åt min kollega att stoppa mig om hon ser mig fingra på något gott fikabröd, eller bröd överhuvudtaget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0