Armen i vinkel..

Midsommarhelgen kom i all sin prakt, den spirade och tog slut allt för snabbt.

Vi tog det lugnt i Obbola hos Peter päron och blev bjudna på mycket god och fin mat. Vi satt i det nya uterummet och njöt av golvvärmen. Jag och Peter bidrog med en bukett hundkex som vi hittade längs promenadstråket.



Taiga fick vara lös på gården och drog inte iväg nå vidare långt när mat stod på agendan.

När ingen annan än jag fotar så måste man plåta sig själv för att minnas att jag faktiskt var närvarande..

 

 

Peter deltog också i festligheterna såklart..



Aptitretare: Rosévin med supergoda jordgubbar


Förrätt: Gubbröra med tunnbröd och en räkcocktail med mango och avokado.


Varmrätt: Lambracks med hemmagjord tomatsalsa

Efterrätt: Äggtoddy


När maten lagt sig tillrätta som bomull runt midjan så körde vi igång med lite kubbspel och vi ungdomar fick se oss spöade av den äldre generationen. Men den vinsten knappade vi snart igen då vi lärde dem att spela Skip-Bo.

In på natten byttes spelandet ut mot dans. Jag fick prova på mina kunskaper i bugg och foxtrot och jag fick blodad tand. Jag är inte särskilt duktig, men jag vill lära mig mer! Blir nog att boka in sig på en kvällskurs til hösten. Att få med mig Peter blir nog svårt men jag får försöka hitta någon annan kavaljer.

Att höra att man har dansen i sig värmer alltid lite extra då jag tycker att det är så roligt.

Att jag nästa dag får frågan om jag väntar smått gjorde väl peppen ännu större att börja röra på mig. Jag och Peter besökte mormor och åt middag med henne och min mamma igår. När vi satt utomhus så kom en dam och satte sig med oss. Hon hann inte mer än att sätta sig så började hon häva ur sig frågor om vilka vi var och om jag var gravid.

När fick gamla människor egentligen rättigheterna att häva ur sig vad som helst bara för att dem är gamla?! Det var bara att hålla snattran och le, medan jag inombords ville skrika rakt ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0