Bortglömt pynt


Alice missemyser

Kom på att jag inte har visat er mina halvt uppslängda ljusgardiner som lyser så fint i mörkret utanför. Tyvärr har ju min kamera visat sig hata mig så mobilen får agera stand-in vilket innebär att foton i mörker inte ens kommer på frågan. Men här får ni se en som njuter till fullo av hur mysigt vi har det här i huset.



Pumlan som ska få leva

En annan sak jag hängt upp i köksfönstret är en gammal julgranspumla jag fått av farmor som är alldeles för fin för att hänga i granen med två små illbattingar till missar på lekhumör. Den skulle inte bli långlivad. Jag läste på etiketten som följde med i den lilla asken att pumlan målades innifrån med en specialtillverkad pensel. Så varje gång jag beundrar den brukar jag förundras över personen som gjort den, vilken stadig hand han måste ha. Jag skulle inte få till en smiley om jag så hade armen stelopererad!


Kommentarer
Postat av: Emma

Va söt hon är där hon ligger och kissemyser =)

2009-12-10 @ 12:53:09
URL: http://embra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0