Epilepsilampor


Kom att tänka på ännu en sak jag inte kan med under juletiden förutom levande insektsfyllda julgranar.. blinkande ljusslingor i kulörta färger!

Varför i hela friden vill man pynta balkongräcket med lampor som kan få den lugnaste fisken i havet att bli helt bananas? Jag avskyr alla typer av lampor som blinkar i olika hastighet. Det är inte fint, snarare stressande. Sen att folk väljer att köpa slingor av olika färger typ rosa eller blå är för mig en gåta..

Jag minns när jag bodde hemma hos mamma att en kvinna på andra sidan gatan pyntade sin balkong med slingor i alla regnbågens färger. Det blinkade och höll på dygnet runt och vi höll på att få psykbryt mer än en gång. Det fanns liksom ingen hejd på sling-antalet. Helt outhärdligt! Såg ut som att ett mindre tivoli hade bestämt sig för att campa på hennes balkong.

Nä tacka vet jag "vanliga" vita ljusslingor. Helst sådana med lite gul färg, det får bara vara mys inte starkt ljus.

Gillar ni blinkande rosa och blå slingor på var och varannan balkong?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0