Julafton, äntligen!

Kändes konstigt att packa ner alla klappar från hyllorna imorse. Det blev så tomt och omysigt. Men iväg kom vi, jag och mormor, nu är vi hos mamma och har just skålat i glögg med min morbror med familj som behagade att komma över innan de åkte vidare för att fira på annan ort.

Just det, på vägen hit krockade jag med en mindre snövall. Snövallen bara dök upp från ingenstans och in åkte hela ekipaget. Som tur var satt vi inte fast utan jag kunde lugnt och sansat backa mig ur situationen. Det ska inte vara helt odramatiskt att ta sig till julfirande.


Klapparna..


Klapparna ligger nu under den osynliga granen och jag har sett att de största är till mig. Skitspännande! Brevid brinner en mysbrasa som mamma just tände. Mysfaktorn är skyhög och julmusiken sjunger "Tänd ett ljus.."


Nu ska jag slita tag i ett förkläde och börja fixa med maten..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0