Julklappslek med tjockmage

Jag känner mig som ett bowlingklot. Min mage ser höggravid ut och jag har Phs mammas mat att skylla!

Vi hade lilla julafton där idag, åtta personer runt ett bord surrandes som i värsta bikupan. Min koncentration är inte på topp just nu så allt blev ett enda sorl och huvudvärken började göra sig påmind. Den har jag inte haft besök av på en herrans massa dagar. Men som ett vykort på posten kom den vid minsta lilla ansträngning för hjärnan.

Det var trots skallebank en mycket trevlig kväll. Maten och julklappsleken var höjdpunkterna som alltid. Jag kom hem med julklappen jag själv köpt. Missförstå mig rätt, jag är helnöjd! Jag har alltid velat ha ett chokladfondue-set och nu fick jag ett, av mig själv. Morsan fick med sig en spikmatta och Ph en trädgårdssåg (vad man nu har en sån till?)

Sen blev det lite annan julklappsutdelning. Jag hade virkat mössa och pannband till Phs mamma och L. Båda blev jättefina och såg glada ut. Själv blev jag väldigt glad över ett body shop-kit med bodybutter, bodyscrub, lotion och scrub-handduk i cocosdoft samt ett par söta raggsockor med små blommor på.

Nu sitter jag i soffan med min nya vetevärmare på axlarna. Gud så skönt!
Imorgon ska vi lämna in uppsatsen för gott. Och det ska komma mer snö.. skjut mig nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0