Ner med bruden!

Har kikat på Idol hemma hos Embra med familj. Blev inte så mycket tittande som det blev snackande. Hade mycket trevligt med lite chirre och dirre, tack Emma!

I år har jag inte haft någon direkt favorit. Erik har alltid varit alldeles för skrikig för min smak och Calle lite för smutsig, av de resterande utslagna idolerna har jag inte heller haft någon speciell att heja på. Men när jag fick höra vinnarlåten sjungas av Erik fick jag gåshud på låren, och det om något är ett bra betyg. Jag visste inte ens att man kunde få gåshud på låren. Det kändes underligt men mysbra på samma gång. Tyvärr så var Emma i sovrummet för att söva sin lilla myspojke Maxwell så hon missade det rys-bra ögonblicket.

När vinnaren skulle presenteras hade lilla Maxwell vaknat så pass att han fick vara uppe med oss. Vi läste bok, spelade innebandy, bytte kanaler på teven och försökte få honom att dansa helt utan resultat innan vi fick veta att Erik vunnit. Innan jag åkte hemåt fick jag det här supersöta julkortet och en julklapp och hon fick julklapparna till henne och Maxwell som jag egenhändigt skapat, nu håller vi tummarna för att grejerna passar!

Åter till idolvinnaren.. Kul för Erik att vinna, men va fan gjorde hans brud uppe på scenen? Är hon så kåt på att bli kändis att hon måste klistra fast sig vid den där taniga spelevinken?! Nä det var inte snyggt! Man måste ju vara korkad om man ställer sig på scenen sådär. Det förstår väl vem som helst att hon inte har ett jota på den där scenen att göra om hon inte själv hade något att bidra med. Lipa inför hela svenska folket gör väl ingen nytta?!

Nu ska jag ta mig en kopp te, halsen känns lite rosslig och jag ska vara pigg och kry imorgon när jag ska hämta mamsen på flygplatsen. Hon åkte med ca 5 kg i bagage och kommer hem med 40 kg, jag gissar att det blev handlat en hel del. Spännande!

Sov Gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0