Sjuk?

Jag känner mig krasslig. Samma sekund som jag satte mig i soffan hos min vän och granne kände jag hur ett halsont uppenbarade sig. Det skaver och är inte alls skönt när jag sväljer. Som botemedel fick jag en Whiskey-slurk av karln i huset. Efter en stund kändes det bättre, men nu har halsontet kommit tillbaka.

Kom även snor ur ena (?) näsborren som också var igentäppt, men det har ordnat till sig. Kan nu andas med båda borrarna.

Jag som förundrats över det faktum att jag hållt mig så frisk under alla dessa sjukdomstider. Men jag antar att det handlar om att jag för första gången på nästan två månader slappnar av och då har sjukdomar och andra otrevligheter en tendens att uppenbara sig. Så en liten släng av snor och halsont ska nog inte bräcka mig. Bara jag inte får feber, det är min värsta fiende. Avskyr feber! Halsontet får också gärna lägga ner sin aktivitet, jag fattar poängen nu.

Imorgon ska jag trotsa allt vad sjukdom heter och svänga förbi Coop för att shoppa lite garn och andra förnödenheter. Kanske t.o.m skaffa mig ett sånt där Coop-kort som alla tjatar om att man ska ha i plånkan. I övrigt ska jag ju bara dammsuga. Det går på ett kick.

Nu ska jag dricka en kopp med varmt och gott te för att halsen ska mjukna till innan läggdags.
Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0