Vilken natt!

Nu är jag äntligen något så när vaken och känner mig hyfsat pigg trots att mina ögonlock känns tunga som bly fortfarande.

Vilken natt alltså!
Jag jobbade som resurs, det visste jag först inte vad det innebar. Men det blev jag snabbt varse om.
Jag skulle nämligen springa mellan alla sex avdelningar och hjälpa till där det behövdes och var mest stökigt, därav telefonen som dem kunde ringa om det blev något akut. Och den ringde.. som den ringde.

Blev inte många minuter som man faktiskt satt ner. Sprang mest runt som en yr höna och försökte vara produktiv för att slippa känna av tröttheten. Men där mellan 5 och 7 blev det nästan outhärdligt. Jag råkade sätta mig i en sån där kroppsnära och mysig fotölj och då kände jag hur min kropp skrek av trötthet.

Dem andra i nattpersonalen tyckte att jag såg lite blek ut om nosen och jag kan nog inte mer än att hålla med. Såg ut som ett vandrande lik.. helt tragiskt! Ragglade dessutom runt som om jag varit på världens tyngsta efterfest. Men trevligt var det, hade inte träffat någon av nattpersonalen tidigare men alla var tillmötesgående och hjälpsamma.

När jag kom hem stupade jag isäng där vid 8-snåret, blev väckt vid 11 och var tvungen att gå ut med Taiga, slängde mig direkt isäng efter det och sen vaknar jag inte förrän 15 då telefonen ringer från jobbet och undrar om jag kan jobba natt inatt och natten efter det och natten efter det.. det blev ett Nej! Dagarna blir ju helt fucked up och jag måste hinna med en massa skolarbete.

Ikväll blir det en mycket lugn och stillsam kväll i soffan..
Vad gör ni ikväll?

Kommentarer
Postat av: Emma

Fan va bra du gjorde det! Det var nog smart att du tackade nej till resterande jobb för det sliter nog ganska hårt på "gammkroppen" =)

Trevlig kväll!

2009-12-05 @ 19:09:57
URL: http://embra.blogg.se/
Postat av: em

Bra jobbat tjejen! Hoppas det inte blir alltför klurigt att vända tillbaka dygnet nu. Jag har världens halsont och snor fulla skallen så ikväll blir det ytterligare kurering och lugn tvkväll.

2009-12-05 @ 19:40:36
URL: http://emmablommi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0