Freestyle á la Ange


Du hackar upp en lök.
Slänger fram gjutjärnsgrytan, pluttar i en stor klick smör.
Bryn löken och släng sedan i köttfärsen (ca 800 g).
När köttfärsen fått färg häller du i en förpackning finkrossade tomater (med basilika).
Häll i vatten och låt det sjuda en stund.


(Under tiden förbereder du spaghettikastrullen med vatten och salt. Glöm inte bort att vrida på rätt platta..)

När såsen börjat få en bra konsistens klickar du i lite Creme fraiche och rör runt.
Häll i soja och krydda efter egen smak.


När spaghettin är färdig är såsen också klar.. Voila!
Då är det bra om du förberett med matlådor så att du kan portionera ut i lagom mängd för att det ska bli en portion över till dig att äta direkt.



Nu sitter jag här mätt som en bisonoxe och vill ha något gott till kaffet som jag tycker att någon ska komma hit och göra åt mig. Jag orkar nämligen inte röra mig just nu.. Pjuh!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0