Kalenderdröm

Lyssnade på radion under tiden jag åt frukost. Satt och planlöst bläddrade i den nya HM katalogen jag fick häromdagen mycket snyggt som jag vill ha.. såg bland annat den här supersnygg klänningen, några par skor och blev kär i dessa Hello Kitty tofflor med högt skaft. Superfina! Jag vet att jag redan äger två par superfina HK-tofflor, men kan man verkligen ha för många tofflor?


Dagens fråga på denna radiokanal var vilken typ av kalender man helst skulle vilja ha i år?
De vanligaste är ju chokladkalendern, julkalendern och sånna med tråkiga bilder som bara barn uppskattar. Eftersom att jag redan har två chokladkalendrar med Hello Kitty-motiv så skulle jag nog önska mig en kalender med saker ur Hm:s katalog.

När jag var liten hade jag en kalender som min farmor gjort åt mig, med 24 "luckor" där paket skulle hänga. Mamma var varje år flitig och hittade på innehållet i de olika små paket som jag fick öppna. Men jag minns speciellt en gång då hon hade stoppat någon i en tampongkartong (kanske en tablettask eller något annat litet) och min första reaktion var:

-Tamponger?

Tills jag öppnade paketet och såg vad som låg där. Minns inte vad det var jag fick, men jag blev nog väldigt mycket gladare för innehållet än om jag hade fått 10 st tamponger som 6-åring.

Jag minns den där kalendern som en väldigt speciell och uppskattad tradition och det är nog en av de juliga traditionerna jag ska ta efter för mina barn. Även om det inte är något stort paket så var det spännande att bara få öppna ett litet paket varje dag fram till julafton, då blev det inte lika outhärdligt att vänta på tomten. Sen spelade nog innehållet inte så jättestor roll, jag blev nog lika glad för ett kinderägg som för ett luktsudd, jag hade ju iaf fått öppna ett paket..

Bilderna är härifrån

Kommentarer
Postat av: mamma

Jag ser att det står Angelica på både klänningen och tofflorna ...som gjorda för Dig!!

Kram Mamsen

2009-11-13 @ 12:16:28
Postat av: Noomie

Kittytofflorna vill jag gärna ha! :)

2009-11-14 @ 18:13:40
URL: http://ww.nooli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0