Polisdrama!

På promenaden med Taiga nu på eftermiddagen valde jag att gå bland villakvarteren här på Haga. Det är så fina hus och parken är perfekt för henne att lukta och snusa i.. När vi kommer längs parken och ska vika in på en gata ser jag saftblandare överallt.. Polisbilar och allt möjligt folk. Jag låtsas som att jag inte bryr mig om vad som hänt när jag passerar poliserna när jag i själva verket är så jävla nyfiken att jag höll på att kissa på mig. Men man vill ju verka cool och inte störa i deras arbete..

När jag kommer hem slänger jag av mig ytterkläderna och flyger fram mot datorn. Det visade sig vara en gasoltub eller nåt som brann inne på en gård där jag gick förbi. Husen i närheten hade evakuerats och folk inomhus uppmanades att hålla sig borta från sina fönster.

Jag måste erkänna att jag blev lite besviken.. trodde att det skulle vara nåt roligare än en risk för explosion á la Die Hard. Typ att nån brottsling äntligen hade åkt fast för något grovt brott. Det hade ju varit betydligt mer spännande.. men så är det väl när man lever i mellanmjölkens land. Det händer bara sånna där halvspännande saker, aldrig att man får se någon bli utdragen ur sitt hus med handbojor eller nåt annat smaskigt. Jag gick iaf förbi Hagamannens gamla arbetsplats som plåster på såren. Det var en saftig händelse på lilla Haga.. inte så trevlig, men häftigt när han åkte fast!

Kommentarer
Postat av: johannah

hahah, jag är likadan, försöker lite nonchalant gå förbi, men inom mej så är jag så sjukt nyfiken att jag nästan dör! (; hahaha

2009-11-16 @ 18:55:07
URL: http://johannahthelin.blogg.se/
Postat av: candy

jag är precis lika nyfiken ^^ och blir nästan alltid lika besviken. sånt e livet :)

2009-11-16 @ 19:05:41
URL: http://caandydarling.blogg.se/
Postat av: ida

haha. det är som när min skola blev hotad för en skolmassak i våras, man blev ju ändå lite besviken när det visade sig att han som hotade inte ens var på skolan utan hemma framför sin dator och "skojjade". Fast lika bra kanske, hade inte vart speciellt roligt att sett andra bli mördade/själv bli mördad ^^

2009-11-16 @ 19:09:55
URL: http://nigels.blogg.se/
Postat av: beciell - Din nya favoritblogg ;)

hehe, du får flytta hit till Malmö då. Här händer det saker jämt o ständigt :P

2009-11-16 @ 19:32:37
URL: http://beciell.blogg.se/
Postat av: Ellenor

Vad använder du för kamera? :}



Fin blogg =)

2009-11-16 @ 19:35:48
URL: http://ellenorwestlund.blogg.se/
Postat av: Isak

Du vet min farbror leif.... det var hos han!!!

2009-11-16 @ 22:07:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0