To be or Not to be

En problematik som jag ofta tampas med är om jag ska duscha på kvällen eller på morgonen.
Just nu vet jag inte vad jag ska välja?!


Det som är skönt med att duscha på kvällen är att man får sova längre på morgonen och riskerar inte att bli försenad av diverse hårfix och annat jox man måste fixa med så att hjärnan inte fryser till is på väg till skolan. En annan positiv faktor är att det inte finns något härligare när man får lägga sig ren och fräsh i en renbäddad säng. Min säng just nu är allt annat än renbäddad, men ändå inte dirty.. ligger på en viss gräns just nu.

Hur som haver så finns det även nackdelar med att man duschar så här pass sent på kvällen.
Man kommer isäng väldigt mycket senare än man borde och måste fixa med hårfixet mitt i natta. Lägger man sig med blött hår vaknar man med frisyren på andra sidan sängen och undrar hur i hela friden man rör sig på natten? Frillan är även omöjlig att fixa till på morgonen vilket resulterar att man måste gå runt och känna sig ugly hela dagen. Det är som om någon i smyg sprayat håret med Extra Strong Hold hårspray under natten för att jävlas lite och sen förbannar man sig själv för att man tog den där extra snoozen.

När jag nu ser vad jag har skrivit så känns det ändå som att en sen dusch med lite hårfix är betydligt mer gynnsam än en dusch på morgonen.. måste kila!

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag är helt för att duscha på kvällen, då har man dessutom tid att duscha längre än på morgonen!

2009-11-12 @ 12:46:05
URL: http://embra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0