Vänner

Jag älskar mina vänner!

I mina ögon har jag få nära vänner men väldigt många bekanta. Mina närmaste vänner betraktar jag som juveler, alla har sina egenheter både positiva och negativa och alla dessa sidor uppskattar jag. En vän utan negativa sidor ser jag som ojämlik i förhållande till mig själv. Jag är långt ifrån perfekt och varje dag jobbar jag med mina negativa sidor och min självkänsla. Och vem vore jag om jag inte hade mina juveler till vänner som stöttar mig i vått och torrt?

Många av mina tidigare vänner som passerat genom livet har fått mig att inse vilka egenskaper jag tycker om hos en vän. Och det är nog därför dessa vänner endast är bekantas bekanta idag. De som lovar stort men håller tunnt ligger inte högt i kurs hos mig. Var hellre ärlig och rak än att föra mig bakom ljuset, det uppskattas i längden!

Om jag tittar på samtliga av mina nära vänner så har alla helt olika egenskaper. Jag är omgiven av personer med helt olika syn på livet och sätt att bana sin egen väg genom terrängen. Jag vill lära mig massor av mina begåvade vänner och hoppas att jag har något att tillföra i deras liv för stunden och i framtiden..

På sista tiden har kontakten med mina vänner från min sida varit under all kritik. Men på grund av vissa omständigheter med studier och arbetssökande har min ork inte räckt till. Knappt så att jag orkat ta mig utanför dörren.

Trots att jag visar min uppskattning på ett undermåligt sätt för tillfället så ska ni som känner er berörda veta att ni alltid finns i mina tankar och att jag hoppas att få träffa er snart!

Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0