Allergimiddag

Tog med mig en bukett med kärleksört från trädgården idag till min kära "svärmor" eftersom att de skulle bjuda på middag. Prydde bordet fint under middagen. Tog inget foto men kan ta ett imorgon när det inte är så förbaskat mörkt ute..

Det bjöds på pasta med en sås bestående av fläskfilé, svamp, nåt såsigt och min eviga fiende paprika. Jag som är allergisk mot paprika får alltid peta bort eftersom att de har en tendens att glömma bort min något udda allergi. Varje gång de ser mig peta bort paprikabitarna får dem en aha-upplevelse och diskussionen är igång. Jag slipper sällan undan, speciellt eftersom att frågor som, - Vad händer om du äter paprika?!, dyker upp. Känns inte alls trevligt att säga vid middagsbordet - Jag rapar som en besatt! Det kan ju förstöra aptiten för känsliga personer..

Jag hade tagit med mig det hemliga virkprojektet jag håller på med just nu och det blev julklappsönskningar från både A och L. Hade med mig mina alster så A fick välja vilken typ av modell hon föredrog.. Känns skönt att ha det avklarat! Det kommer att bli virk-maraton fram till jul om jag ska hinna..

Snart kommer Ph från jobbet. Han åker ner till södra Sverige på en mindre rolig resa. Ska peppa honom lite ikväll sen blir det sängen. Upp tidigt imorgon för att läsa inför seminariet på Fredag. Ska till skolan och läsa där så det blir något gjort, brukar inte läsa där. Men jag ska träffa en gammal klasskompis och fika så det passade bra att plugga lite på skolan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0