Att prata under tiden

Jag är en person som gärna ser en film, ett debattprogram, ett serieavsnitt eller något som kräver uppmärksamhet under tystnad. Jag vill ta in vad som händer och pratar gärna under reklamavbrott eller när programmet är slut, men inte under själva sändningen.

Jag har under en längre tid upptäckt att jag inte är majoritet, snarare minoritet.

Många i min närhet pratar gärna under programmens gång så att de missar själva poängen med det som visas. Jag kan förstå att man vill diskutera vad som just hände. Men då missar man så mycket annat i programmet som man kanske sedan måste ställa en fråga om och sen fattar man ändå inte vad slutsatsen var av det man tittade på. Jag förstår inte logiken.

En av mina släktingar är expert på att prata under tiden man ser en film. Ställer frågor om personen eller om vem man tror är mördaren. Efter ungefär halva filmen kan jag inte låta bli att känna mig en uns irriterad över att jag inte får se filmen under total tystnad. Då brukar jag önska att jag kunde trycka på en osynlig mute-knapp så jag slipper höra tjatet och bara nicka instämmande till allt.

Pratar sånna här människor även när de går på bio?! Isåfall vill jag sitta i en annan salong!

Kommentarer
Postat av: mamma

Jag håller med dig ,,,så det kan inte va jag..

Mamma

2009-10-28 @ 08:34:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0