Dagens Tips: Ansiktsmask

Igår kletade jag på en ansiktsmask för att exfoliera lite gammal hud och skräp som samlas på nyllet. Den är köpt från Body Shop men det finns hundra olika sorters masker man kan göra själv med saker från kylskåpet och skafferiet. Här kommer ett tips på en enkel basmask för alla olika hudtyper..

 

Normal hy: Stryks med yoghurt och en klick honung. Undvik området kring ögon och mun. Vila medan den verkar.


Torr hy: Behandlas med en äggula och några droppar jungfruolja.


Fet hy: Vispa upp en äggvita med lite citronsaft.


Kom ihåg att ni gärna får komma med tips och idéer på vilket ämne ni vill ha som Dagens Tips! Ni kanske har en fläck på någon tröja som ni inte får bort eller på vilket sätt man bäst tar hand om sina smycken?!

 

Ni har ämnena, jag har svaren..


Kommentarer
Postat av: Karin

gammal och gaggig.. nejdå! beror ju på hur man tränar och underhåller sin kropp, jag kommer nog att kunna hjula och gå ner i spagat när jag är 50 också:p haha.. hur gammal är du förresten?

2009-10-26 @ 21:54:53
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: ELLINORAK

härligt! brukar också ha på en sån ibland, men blir väldigt sällan faktiskt men det är ju bra någongång ibland :D

2009-10-26 @ 22:25:04
URL: http://ellinorak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0