Efter regn kommer solsken

Ja det är sant som det är sagt.. nu strålar solen utomhus och här sitter jag inne och ugglar.
Har läst lite bloggar och farmat lite som vanligt på Fejsboken efter skolan.

Borde ta tag i diskberget (har inte orkat tömma diskmaskinen) och ta en sväng till affären. Måste skaffa mig lite mat och andra förnödenheter innan jag svälter ihjäl här i huset. Mina matvanor börjar nå botten och det funkar ju inte i längden om jag ska orka läsa en massa till på fredag.

Men på något underligt vis så känner jag mer ork och pepp när det är sol ute. När det är mulet så vill jag bara gräva ner mig i ett hål eller stoppa huvet under kudden och sova. Hur i hela friden ska jag orka med vintern om det ska vara på det viset?

Nä, lite musik-pepp på det här så ska det nog ordna upp sig.

Någon som har något bra mattips?

Funderar på att göra en god matig sallad med något kött till.. men jag vet inte riktigt.
Närbutiken är inte den bästa när det kommer till bra mat.. min inspiration försvinner alltid direkt jag stoppar in näsan där. Någon borde verkligen styra upp det där plejset!!

Kommentarer
Postat av: em

det finns nån mattidning, undra om den inte heter bara MAT, eller liknande... i den brukar det finnas en del som heter typ "snabba vardagsrätter på 20 minuter". där har vi hittat en del goda, snabba och enkla recept :)

2009-10-07 @ 18:37:38
URL: http://emmablommi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0