Pilligt värre

Det blev inte så mycket junta för min del. Svor mest över att jag köpt fel färg på garnet och försökte mig på att påbörja en mössa. Det gick sisådär och jag rev upp det ett antal gånger innan det var dags för fikatajm med Desperate Housewives på tv:n.

Mina skapelser gick hem hos samtliga tror jag. De vågade väl inte säga annat. Tyckte personligen att de blev lite underliga i smaken men ändå inte dåliga. Jag blev riktigt besviken när frostingen inte ville bli fast utan bara rinnig. Använde nästan 600 g florsocker och ändå blev den gröna geggan rinnig. Tokigt!


Freaks!! Helt rinniga och fula..


Som tur var så lyckades jag bättre med den rosa frostingen. Den blev inte så tokig trots en massa massa florsocker.
För att plutta dit de små strössel-bokstäverna fick jag pilla med en pincett. Det blev många fula ord innan jag var klar, men skam den som ger sig..


Alla fick en muffin med sitt namn på..


De ser lite dassiga ut i färgen, men jag skyller på Sony Ericsson som inte kan skapa moderna telefoner med bra kamera. Det är INTE mitt fel på något sätt!

 

Nu sitter jag i soffan och bara slöar. Vill inte gå och lägga mig, men har samtidigt en hel lic-avhandling att läsa till Torsdag då jag ska börja skriva på min allra sista hemtenta på Socionomprogrammet. Känns helt overkligt, som om någon när som helst kommer att säga:

 

- Hah! Gick du på det där med att utbildningen är 7 terminer?! Det är 2 terminer kvar lilla gumman!


Jag skulle nog inte ha något emot att gå en till termin med tanke på att de flesta jobb inom mitt område "blir lediga" till sommaren då vikarier behövs. Och enligt en säker källa kommer det att pensioneras hej vilt här framöver på mitt drömställe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0