Början på lappen


Nu har jag kommit igång med min grytlapp. Det började rätt bra, lite svårigheter att få den spikrak i kanterna, men det handlar nog mer om vana än oskicklighet. Gillar färgen helskarpt, rosa självklart! Ska bli en grå kant runt lappen och sen ska jag göra en grå med rosa kant runt. Blir förhoppningsvis fint..

Känns lite gammalt att säga Syjunta men det är ett passande ord. Ikväll var vi fyra tjejer som träffades, två målade tavlor medan R och jag virkade. Sen bjöd R på en väldigt god smulpaj med röda vinbär och äpple samt en annan kaka med kardemumma och choklad som hade röda vinbär på toppen. Mycket gott!

Nu känner jag inte alls för att plugga mer idag. Jag vill bara sitta med mitt handarbete och pilla, men lite till ska jag nog anstränga mig. Annars blir jag väl aldrig färdig med den där boken. Har ju ett paper som ska göras också.. Suck!

Kommentarer
Postat av: em

meh! jag va int inbjuden till syjuntan :( jag som ÄR syjunta personifierad :P

2009-09-24 @ 12:23:46
URL: http://emmablommi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0