Stresshantering

Idag har jag varit i skolan hela dagen förutom en snabbis hem på lunchen för att gå ut med Taiga.

På andra halvan av dagen har vi haft den berömda Strimman. Personlighetsutveckling inom utbildningen som världens härligaste lärare har hand om.

Idag fick vi ge varandra handmassage, göra skulpteringar av oss själva, värderingsövningar, avstämmningsövningar och allt i Stressens tecken. Vi gjorde även en jättehäftig övning som hette Hinken. Man skulle blunda och sträcka ut armarna rakt fram med handflatorna uppåt. Sen fick vi information av läraren om att vi "hade en hink" i vänstra handen. Den fylldes sedan på med sand och blev tyngre.. När övningen var över var min vänstra hand mycket längre ner än den högra även fast det varken fanns hink eller sand i handen..

Det här var näst sista strimman på utbildningen och det kändes lite vemodigt att det faktiskt är slut på det roliga snart. Om det är något man sett fram emot i skolan så är det Strimman. Det har varit väldigt utvecklande både som grupp och individuellt. Det är verkligen något speciellt..

Nu ska jag traska ut med Taiga och sen ska jag sätta mig och läsa två Kapitel som vi ska diskutera i gruppen imorgon. Jag vill hinna göra det innan Idol börjar..

Arrividerci amici!

Kommentarer
Postat av: Maria - f a s h i o n s t a r s ☆

ja men då är det ju skillnad, hello kitty är betydelsefull för dig. du gillar inte henne bara för att alla andra gör det

2009-09-17 @ 18:09:45
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Malin

Låter som en trevlig dag!

2009-09-17 @ 19:36:08
URL: http://bloggtjej.blogg.se/
Postat av: Maria - f a s h i o n s t a r s ☆

jag försökte inte att göra det, som jag skrev att foki har nog ett eget intresse för hello kitty som inte har med trender att göra. och då finns det förstås andra som känner likadant =)



ja det blev en trevlig kväll =) allt bra med dig?

2009-09-18 @ 09:24:49
URL: http://fashionstars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0