Tjejdejt

Har haft en fantastiskt trevlig kväll på Costas med N & S. Vi åt jättegod mat och jag som annars slukar restaurangmat med hull och hår fick lov att lämna. Jag är mer än mätt.

Tyvärr kunde jag inte ta några bilder, glömde kameran och min mobil klarar inte av att ta bilder i ett så dovt ljus.

Innan jag träffade tjejerna så gick jag en sväng på stan eftersom att N har fyllt år och jag ville ge henne en födelsedagspresent. Hittade jättesöta skedar på Tehörnan med muffins länst ut på skaftet. Tyvärr har jag ingen bild, men ska be N ta en bild så att ni får se, de var ursöta. Min ursprungliga tanke var att köpa den här klockrena tårtspaden till henne eftersom att hon jobbar på Scorett och då passade skedarna bra till. Så kan hon bjuda på tårta med sina små skedar.

Tårtspaden hittade jag på Lagerhaus där jag även hittade den här supersöta påsen, nu syns den lite dåligt eftersom att det var så mörkt på Costas. Påsen fick även agera bordskavaljer till mig då L inte hade möjlighet att följa med och äta. Ser nu att man kan skymta muffins-skedarna på bilden..

Till förrätt åt jag och N Tsatziki med bröd, hur mumsigt som helst. Till varmrätt blev det en jättegod Lanthamburgare med Tsatziki och potatis. Jag trodde inte att det skulle vara så mycket mat, men det smakade verkligen utsökt. Till det delade vi på en flarra grekiskt vin som jag inte minns namnet på.
Självklart blev det även en efterrätt och alla tre valde olika. För min del blev det apelsinsorbet, apelsinklyftor och en chokladgrej med citroncreme. Det var väldigt gott och skönt att äta något kylande efter den tunga maten.

Det är inte ofta jag äter på restaurang men när man väl gör det måste man få lyxa till det lite. Inte ofta jag får träffa N heller så det fanns all anledning till att fira.

Nu är det snart läggdags och jag har en känsla av att jag kommer sova som en prinsessa. Imorgon blir det hårdplugg. Kom igång med paperet idag efter skolan så det känns skönt att det åtminstone finns något att fortsätta på imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0