"Tjejen som kan tala med hunden" - Mogi-style

Om jag hade vetat bättre hade jag önskat mig diciplin vid födseln, diciplin och tålamod. Jag blir less så fort jag öppnat boken för att jag vet att det är apa-länge tills jag får göra något annat. Skit!!

Har tagit en liten brejk från läsandet nu och besvarade just en kommentar när jag kom på det..

De flesta har säkert hört talas om Mogi som skapat egna "ord". Hon använder ord som Schnerty och Perty.. vad fan det nu betyder. Det ä bara en massa hitte-på..
Ja ni kan ju se själva hur intelligent det låter när hon förklarar:

Efter inlägget igår om Digeldotten tänkte jag bjuda på en Icke inspelad version av mina ord. Jag fokuserar inte så mycket på adjektiv utan mer på olika former av sätt att uttala djurarters namn i samråd med min hund så att hon förstår vilket djur jag menar.

Taigas ordlista över olika djur vi kan hitta i Sverige:

Hund - Voffsipoffsingen

Katt - Dissedatten (Uttalas Dissdattn) eller Nissenassen (Uttalas Nissnassn)

 

Ekorre - Ekojjen eller Korren

 

Igelkotte - Digeldotten (Uttalas Digldottn)

 

Fågel - Pippidågeln (Uttalas Pippidågln)

 

Jag vet att ni skulle få er ett rejält skratt om jag spelade in detta, men den tillfredställelsen tänker jag inte bidra med.. det skulle även bidra till att Taiga blev helt galen och skulle tro att alla dessa djur fanns här inne. Det vore katastrof.

 

 


Kommentarer
Postat av: M i c k a

hon skrämmer mig en aning. nästan mer än amandavardet...men sånt är livet ^^,



men vad kul att det funkar på kissarna (: vi ska kolla imorn på djuraffärerna som finns här i stan. se vad de säger. men åkte du till vetrinären först?

2009-09-21 @ 13:49:10
URL: http://annamariamikaela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0