Hoppsan Elon!

Idag var det dags för ännu ett besök på en vitvaruaffär. Ut kom vi med en order på en helt ny kyl och frys. Härligt!

Vad som inte var så härligt var upptäckten jag gjorde när jag än en gång tog fram tumstocken och mätte. Det visade sig att jag hade mätt lite tokigt sist och inte tänkt på att överskåpet är mindre bred än själva kylskåpet. Så efter ett snack med killen i affären så beslutade vi oss för att avboka leveransen som annars skulle ha varit just nu till senare i veckan då vi sågat bort två centimeter från överskåpets sida. Det låter knäppare än vad det är, tro mig!

Så ännu en mät-tabbe av mig och nu väntar jag bara på Morbror T som ska komma hit efter jobbet och möjligtvis fixa med överskåpet.

Hej å hå!

Men en fin kyl/frys blir det! Självavfrostande och allt..

Sen tog jag mig en tripp till Rusta för att kika på lite garn och köpa tops. Och när jag kommer till garnhyllan visar det sig att man får 10 nystan för 100:-. Nästan gratis! Så nu är garnlådan fylld till bredden och jag kan börja virka som normalt folk igen!

Kommentarer
Postat av: em

Menåe, garn. Fuskigt ju.

2010-04-21 @ 15:09:20
URL: http://emmablommi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0