Gräsanden fjällar

När gräsanden är borta dansar ankan på bordet!

Ph har rest upp till fjälls idag, eller imorse kan man nog kalla det. Skjutsade honom till bussen kl 6 imorse, sen hoppade han på ett tåg i Vännäs och på den rälsen är det. Skulle kunna tänka mig att han är någonstans i Lappländska fjällen just nu och lär känna sina nya fjällskompisar.

Jag har jobbat hela dagen och cyklat i spöregn. Det fick däremot bli annat färdmedel än cykel när jag skulle iväg på besök. Kändes inte helt roligt att cykla genom hela Umeå i spöregn utan att egentligen veta var jag skulle.


Ikväll har jag bara suttit i soffan och glott på tv. Regnet är nästan dövande, men ganska mysigt när man får kura in sig i en gosig kofta. Det har däremot blixtrat och åskat så att Taiga har hunnit bli nervös och rädd. Nu har det lugnat ner sig och jag hoppas att åskan håller sig undan inatt så att vi får sova.

Imorgon lovar Pohlman soligt väder med 21 plusgrader, då blir det räkfrossa på Droskan med kollegor. Mums vad gott, det ser jag fram emot!

Åh typiskt, nu la digitalboxen av.. jävla oväder!!


Kommentarer
Postat av: Emma

Vilka sötkorvar på bilden! :)

2010-08-04 @ 21:44:45
URL: http://bloggpepp.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0